mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Fredag, lördag, söndag.

Av Izabella - 29 november 2009 20:48

Hej. Nu har jag laddat upp med te med mjölk och honung plus yogurt med bär, russin och äpple, Spotify och tända ljus för en lite längre bloggstund.

Tänkte upptatera lite om den här fullspäckade, men smått fantastiska helgen.


  

Från Isabells blogg



Först fredagen då. Den första delen vet ni ju redan, men efter genrepet med modetjejerna sonja och angelica samt skaparen Isabell gick jag på stan ett tag med angelica och sedan till kallkällan för att ta det lugnt ett tag innan älsklingen kom. Vi gjorde oss klara och egentligen skulle vi gå till ahlsell och sedan åka med buss mot western farm tillsammans med kollegor, men efter lite omdiskutering kom vi fram till att det var bättre att ta egen bil och själva kunna bestämma tiderna (jag skulle ju trots allt vara fräsch och uppe hyffsad tid morgonen därpå).


Alltså for vi mot boden själva vid 5-6 tiden och kom fram bland de första från vårat företag. Tillslut anlände de andra (onyktra) människorna och vi satte oss tillrätta med julmaten vi hämtat i buffén. Jag åt mängder jag inte vill tänka på av skinka, renfilé, älgkorv och lax i oräkneliga former. Skulle verkligen kunna leva på lax och kött! Sååå gott… Sedan fick vi dryckeskuponger av chefen och så fick vi ta vad man ville i baren. Var tvungen att ta det lugnt pga imorgon, men ett glas rött, en cider och lite annat slank ner. Sedan var jag proppmätt, fick knäppa upp gylfen i hemlighet under bordet haha ;) Julshowen var jättebra också tyckte jag, det är verkligen härligt att titta på människor som brinner för vad de sysslar med och verkligen går in i rollen som underhållare. Kände igen ellen från statsöskolan som en av dansarna och en granare som servitris.

Vi for tillbaka mot luleå ganska tidigt, men tyckte ändå att vi hann få ut det bästa av kvällen, samtidigt slapp vi se ahsell på turne i den värsta fyllan haha.


             

Jag och anton på western farm     angelica      jag


Lördag. Vaknade upp vid halv nio ungefär för att göra mig iordning innan jag stack till stan och mötte upp isabell och alla snygga modeller backstage. Vi snackade upplägg, provade kläder och sminkade oss innan den första visningen. Lite nervositet innan, men: Allt gick superbra!  Alla nöjda och glada, man får liksom en kick av det hela. I pausen mellan visningarna blev det lunch på dagobert, kul när folk tittade oss med på våra väldigt odiskreta smikningar ;)


Andra visningen lockade som väntat, mer folk. Bara roligt! Först pirret innan man ska ut, sedan känslan av att gå där i musikens takt med alla ögon på sig, sedan stressen när man ska in och byta kläder på en minut, ut igen osv. Älskar det!

När allt var klart träffade jag anton, simon och hela familjen. Stan med flis och tessa på julklappsjakt blev det ett tag innan jag skulle träffa de andra modellerna på waldorf för att skåla lite för en lyckad dag. Alla var trötta men det var trevligt i alla fall. Isabell, angelica, jannie, sonja, alex, maria, josef – You go girls (and boy), jag hoppas vi träffas igen!

Två datum (som jag återkommer mer till senare) ses vi förhoppningsvis. Har nämligen blivit erbjuden två till visningar, Isabells stora på kulturens och sedan en annan – ni får veta mer senare :D


Jag var så trött hela kvällen, och kände att jag egentligen inte var riktigt frisk men kicken från dagen höll i sig tills jag skulle hem, sedan var jag helt slut och absolut inte i skick att gå ut, som jag trodde. Istället var jag hemma med stora familjen och anton och hjälpte till med det jag orkade av det årliga första adventspysslet och glögg, knäck osv. Sedan äntligen – sängen!


     

angelica, sonja. Isabell och hennes josef på waldorf 

Finns många fler bilder på Isabells blogg


Idag vaknade jag upp med ont i halsen och täppt i näsan. Helt slut var jag så var tvungen att ligga kvar en lång stund medan mannen gick upp. Duschade och försökte bli lite piggare så att jag orkade med visningen. Detta gav mig som tur var också en riktig kick när vi fick se hur fint det var. Tuna ( iaf vid de lägenheterna) har fortfarande oförtjänt dåligt rykte tror jag. Paret som bor där nu tycker att det är bra, och det är så fint med vattnet och det.

Resten vet ni redan. Om allt går vägen med avtalsbeställningar osv kan vi börja flytta grejer redan om några dagar! Lyckan är fullgjord för tillfället.


För kanske en månad sedan:

       Anton: - Egentligen hade jag en plan på att vi skulle flytta innan jul.

 

Jag:  - Va? Är du galen, skulle nog tippa att vi kommer iväg vid mars, april eller något…

 

Anton: - Jo, jag skojja, har gett upp planen och ska sluta planera. Inget blir ju ändå som man tänkt sig.


Nu verkar det som att han hade rätt i alla fall, mannen min. vi hoppas :D

Den här helgen har känts som typ den längsta i världshistorien, och som en berg och dalbana av känslor: Nervositet, besvikelse och glädje om vartannat. I’m eahausted.



 
 
Linnéa

Linnéa

30 november 2009 10:17

Jag och Erik funderar på att dra till Piteåhavsbad på nyår, bada/spa på dagen och så detta på kvällen: http://www.pite-havsbad.se/evenemang/klassisk_nyarsafton/ Vore kul om du och Anton hängde på också :)

http://rubin.bloggagratis.se

 
Fru Evelina

Fru Evelina

30 november 2009 10:31

vad söt du är!
tack snälla för din kommentar inne hos mig :-)
många kramar!

http://happilyeverafter.se

 
Jzza

Jzza

30 november 2009 21:54

tack, det var så lite :) Kramar till dig med, elion och fredrik såklart!

http://Jzza.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards