mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under november 2009

Av Izabella - 3 november 2009 09:04


Igår kväll fick vi träffa den numera personliga tränaren marina (maija) efter en två veckors lång utbildning i Stockholm. Du är så bra, moster:)

 

Hur som helst så var jag helt ur balans hela kvällen och den slutade inte så bra.


Musik är ett bra sätt att uttrycka vad man känner.




  
  
Mmmm
There's so much craziness surrounding me
There's so much going on it gets hard to breathe
All my faith has gone you bring it back to me
You make it real for me
Well I'm not sure of my priorities
I've lost site of where I'm ment to be
And like holy water washing over me

 You make it real for me
And I'm running to you baby
You are the only one who save me
That's why I've been missing you lately
Cause you make it real for me

 

When my head is strong but my heart is weak
I'm full of hurricanes and uncertainty
But I can find the words
You teach my heart to speak

 

You make it real for meee yeaaa
And i'm running to you baby
You are the only one who save me
That's why I've been missing you lately
Cause you make it real for me

 

Everybodies talking in words
I don't understand
You got to be the only one
Who knows just who I am
And you shine in the distance
I hope I can make it through
Cause the only place
That I want to be
Is right back home with you

 

I guess there's so much more
I have to learn
But if you're here with me
I know which way to turn
You always give me somewhere,
Somewhere I can learn

 

You make it real for me
And i'm running to you baby
Cause you are the only one who save me
That's why I've been missing you lately
Cause you make it real for me
You make it real for me

Av Izabella - 1 november 2009 21:57

Måste bara tillägga att jag har kikat lite på nelly (som vanligt) och den här gången mest på billiga skor. Hittade bland annat dessa råsnygga för 149 kr. Ska man våga?



Malmoe SEK 149, Nelly  Shoes - NELLY.COM


Det roligaste var att jag tipsade syrran om att de har fina skor på nelly. När hon hade suktat ett tag skulle jag visa vilka hon inte fick ta (för dem vill jag ha). Och, hon hade fastnat för exakt dessa hon med!

Av Izabella - 1 november 2009 21:03


Så var det slut på Halloween-helgen.

Det känns lite tråkigt att förtjusningen av den här högtiden har försvunnit så mycket med barndomen. Som flicka tyckte jag att det var jättekul att klä ut sig och gå omkring som en vandrande vampyr eller häxa och fråga efter godis. Fast det roligaste var förstås när de godisplundrade grannarna valde "bus". Nu var jag inte hemma när det var dags för den nya generationen kidz att tigga så jag fick inte heller detta år äran att svara på den klassiska frågan. Bus eller godis?

Förra året minns jag att jag och anton var ensamma i huset och väntade på ungar som aldrig kom. Jag hade laddat upp med en massa gott, men jag tror att dem på grund av det dämpade ljuset i huset och bristen på bilar på infarten tänkte att det inte var någon idé att hemsöka huset "med häxan på taket". Dem kanske inte vågade.



Sedan for jag svartklädd och svartsminkad likt en fladdermus med mina djävulshorn till fiskekyrkan för lite spökdans med gabbi och fanny.

Visst hade det säkert varit kul att följa med er till Western farm, har länge undrat hur det är där. Men nu har jag så mycket på gång i mitt liv att det inte bara är bristen på party-sug som håller mig tillbaka, utan även en otrolig trötthet på helgerna, som inte lämnar några andra alternativ för mig än att sova ordentligt. Så det blev oxfilé under helt andra omständigheter än era - och de flesta andras - fylle och utklädnings-strapatser.  

Hoppas ni hade kul i alla fall!

En pumpa hade i och försig varit kul att fixa, fick ett mms av Linnéa där de hade gjort asgulliga sådana.

Men jag måste helt enkelt skära ner på mina ambitioner ibland och jobba på att ta det lungt. Jag vill inte vara utbränd eller få stroke innan 25.


Idag har jag faktiskt också varit duktig på det planet. Efter en sen morgon med anton i sängen gjorde jag bort en massa teoriplugg -men inte under stress- fixade en supergod thaisoppa till middag, tog en lugn prommis med minna (i telefon, miss u) och sedan har jag tagit det chill resten av kvällen också med bland annat Gossip girl, kaffe och choklad. Nu sitter jag här också, med mitt obligatoriska kvällste. Beröm till mig själv ;D


Ska försöka följa de nya gossip-avsnitten som har börjat på söndagar. Lite som en ravanch från de senaste åren när den alltid var precis när jag skulle iväg till Öjeby -bussen. Hann aldrig se dem klart. 

Eftersom jag har så svårt att ägna mig åt "obetydliga" och lugna saker så har jag otroligt svårt att följa serier.

Men nu har jag satt upp ett mål. Jag ska sträva efter att följa Desperet housewifes på tisdagar och Gossipgirl på söndagar. Det får bli mina regelbundna andningspauser i en fartfylld vardag. Det, plus alla skräp-inlägg i den här bloggen för att hålla koll på det hela.


Det var lite om allt och inget. Nu måste jag smörja draken. God natt!

 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards