mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Izabella - 26 augusti 2009 07:38

Ibland kan stjärntecken nästan vara läskigt att läsa. Man märker tydligt vilka som är födda mitt i sitt tecken och stämmer jättebra. Sådana är tex. jag, tessa, maija, anton, arvid. 


Kräftan (22 juni - 22 juli)

Vattnets natur är att vara lättpåverkad, känslig och negativ

Nyckelord: Minne, hem, antikvitet, föda, föräldraskap, tidvatten
Färg: Violett
Metall: Silver
Stenar: Mossagat och smaragd

Moderlighet, vilket ger stort behov av att sköta om andra. Impulsiva och möjliga att påverka. Känslighet och omtanke, vilket kan övergå i överkänslighet och självömkan. Kräftor är otroligt hemkära och de älskar sina närmaste med fel och brister och tål inte att någon kritiserar dem. Kan utåt sett verka hårda och självsäkra, men är i själva verket känsliga och extremt lättstötta. Gott minne, hög intuitiv förmåga och fantasirika. Tendens att bli osjälvständiga i sina åsikter. Känner ofta bekymmer utan egentlig anledning. Romantiska och varmhjärtade och ofta goda föräldrar.

Lämpliga yrkesval: Allt där de får sköta andra, ex. sjuksköterska, lärare, kurator, eller yrken som har anknytning till sjön, ex. fiskare.
Fysiska kännetecken: Ordinär kroppsbyggnad, markerat käkparti.
Känsligaste kroppsdel: Bröstkorg och mage


Det var länge sen jag läste horoskop nu, men det verkar som att jag blir mer som mitt tecken för varje dag som går. Tror det beror på att tecknen mest beskriver hur man är som vuxen, och inte som barn/ungdom då man är osäker och outvecklad. På de flesta tillförlitliga sidor om tecknena tycker jag nuförtiden att det stämmer väldigt bra. Har alltid trott mest på just det tydligaste karraktärsdragen, och att det där om färger, stenar osv är svammel. Tja, det kan det väll vara, men just som jag läser det här har jag ett plommon-lila linne på mig, och den färgen bär jag mer och mer och det börjar kännas som en favoritfärg. Samma sak med metall, vad jag har för smycken. Jag har förvisso flera guldsmycken kvar, men alla nya är silver och det känns mycket mer som jag...

Sen har vi det där med att jag tydligen är hemkär. Det har jag länge ansett som ett ganska konstigt påstående med tanke på hur mycket jag flänger runt hit och dit. Fast jag tror att det är så att det "riktiga jag" faktiskt vill ha ett fast hem, där jag verkligen trivs. Andledningen till att jag inte kan hålla mig hemma nu tror jag beror mycket på att alla jag tycker om är så utspridda. Känner så mycket samhörighet med pojken tillexempel, att hemma i byn inte känns lika mycket som hemma längre. Minns att jag förklarade det för honom ganska nyss. Någon gång måste man ju bryta sig lös. Men jag minns i ettan, då kändes 9:ans elevhem inte alls som hemma och jag längtade tillbaka varje vecka, helgen kunde omöjligt spenderas någon annan stans. Längtar lite till en sådan känsla igen, att inte ha något behov av att flytta hela tiden..Fast nu är det som det är och det duger det med:)

Förutom att jag tror att man växer in i sitt tecken med åren, så tror jag även att man kan komma ifrån det i andra stadier av livet. Om man inte känner sig lycklig inombords, är utarbetad eller har någon annan fas i livet där man inte är riktigt sig själv så tror jag tecknet kommer ifrån en. Det kan också vara så att man sjuter sitt riktiga jag ifrån sig, till fördel för ett annat som kanske passar bättre just då. Man lär sig att stänga sig själv ute av olika anledningar.

Som min far. När jag läste horoskop högt hemma så skrattade mamma bara åt skytten och vände sig till honom; Det är ju du när du var ung!


Jag tror att man mår bäst av att försöka behålla den man är innerst inne och inte försöka vara som andra, det är meningen att vi ska vara olika.

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards