mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Izabella - 17 augusti 2009 14:34

Vilken fjortis jag har blivit med alla dessa listor, men skit samma - bra tidsfördriv ><

Klädsel
Vad har du på dig idag:
jeans, ljusblått linne, grönt magnetarmband.
Vad använder du just nu för skor: svarta sandaler jag har som inneskor
Favoritfärg på kläder: Svart, blått, rött, orange mm.

Senaste person som
Sov i din säng:
Jag (annars siri, och måste det vara en människa tror jag ni vet;)
Du pratade med: Någon kund i telefon
Du delade en drink med: Anette
Du gick på bio med: hmm...minns inte ><
Du gick på stan med: emma
Skällde på dig: pappa imorse

Senaste
Låt du hörde:
7milakliv med martin stenmarck - radio
Film du såg: Good luck chuck. Den var bra :)
Mat du åt: Köttbullar, makaroner, morötter till lunch.
Kram: anton?
Puss: --..--^^
Fest: det var länge sen
Känslan: "vad trött jag är"
Ilska: Imorse när alla försov sig, mor och far påstod att jag var sur och pappa dessutom sölade så vi fick stressa ännu mer till jobbet.

Resa: umeå med la familia förra månaden
Glädje: när jag upptäckte att det fanns en persika kvar i fruktskålen
Dröm: I förrgår tror jag, drömde att jag såg på tv (kul va?)
Boken du läste: fettförbränning av fredrik paulún. En bok om hälsa och träning.
Personen du träffade: Kollegan Viktoria
Personen du pratade i telefon med: förutom kunder; Linnéa
Personen du fick sms av: Felicia
Gången du åt en 7-eleven korv: har nog aldrig hänt..
Gången du var utomhus: på luchen när jag tänkte sola lite men upptäckte att det var på tok för kallt.
Gången du sov: I natt
Gången hela din familj åt middag tillsammans: I lördags
Saken du köpte: Delifresch kycklingburgare + ramlösa på max

Om dig
Namn: Izabella
Ålder: 19
Smeknamn: Bella
Syskon: biologiskt en lillasyster (fast känns nästan som 2)
Sysselsättning: Jobbar, tränar, ritar, läser, lagar mat och umgås med familj, pojkvän, kompisar mm mm.
Bra egenskaper: omtänksam, social, kreativ
Dåliga egenskaper: grubblar för mycket, för snäll, lättirriterad mm.
Linje/klass: ingen nu! senast gick jag Naturbruks på grans
Hårfärg: brun
Ögonfärg: blå
Skostorlek: 37-38

Av Izabella - 17 augusti 2009 07:57


Bra helg. Fredagen spenderades i stugan med mamma,pappa,flis,maija,rolle,tessa,katti,jocke och lilla oscar - som var helt underbar! Ni kan ju tänka er att föräldrarna fick mycket avlastning och hjälp med honom den här helgen.. Vi åt grillat och tog det lungt. Rolle hade såklart släpat med sig golfgrejerna så det blev lite sånt också för den maliga hälften. Pappa slog till och med några slag! hhaha vem hade kunnat tro det?

Någon gädda drog han upp på kast också. Jag har inte fiskat på hela sommaren men orkade inte nu heller:)


Efter att ha varit uppe halva natten med cider och en massa prat med gudfar och alla andra blev det en natt i en knölig säng nästan utan madrass. Men sedan vaknade jag, konstigt nog - ganska utvilad. Blev dock trött senare på dagen och sov ett tag bredvid oscar. Till lunch åt vi bland annat dopp i kopp och sill, det var hur gott som helst. Till slut åkte vi mot luleå i alla fall och jag tog en kycklingburgare från max innan jag lämnades av hos anton för en lugn kväll med promenad och film (good lyck chuck - bra). På söndagen sov vi lääänge. Skönt då jag var så trött. Åt frukost varpå resten av deras familj kom hem. Sen tillbringades dagen helt och hållet i lägenheten med poker, tv, tacos, godis, prat och margaritas =)

På kvällen fick jag skjuts hem och nu sitter jag här. Fick ganska stressigt så jag försov mig. Inte så konstigt då jag dagen före gick upp typ 12. vet inte hur länge sen det var jag sov så länge.

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards