mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Izabella - 14 augusti 2009 13:40

Sushi i helgen? Grymt sugen i alla fall.


Har lust att pyssla också, vill ha mer pärlor.

Hela veckan har jag ritat och det vill jag också göra i helgen.

Så glad att jag har ork för mina intressen igen!


Träna skulle jag också behöva.


Fast man kan ju inte hinna allt.

Idag blir det i alla fall middag i stugan. hoppas maija har lagat något gott (det är en bra sak att hoppas på, eftersom det alltid slår in, så duktig moster som jag har). Då ska jag också träffa mitt lilla kusinbarn för första gången:)


På lördag kommer jag hem och då blir det förhoppningsvis körning, sedan far jag till mitt "weekendhome" på kallkällan. Även om det är skönt att bo hemma igen skulle vara skönt att inte flänga omkring så mycket och istället ha ett eget hem.

Av Izabella - 14 augusti 2009 12:20

50 frågor

Det här började jag med nån timme innan lunchen och slutade nu, någon fråga mellan samtalen, det är därför svaren är konstiga.


1.Vad/vem fick dig att skratta idag?
- många olika tror jag, anton mest som vanligt
2. Vad gjorde du 8.00 imorse?
- satt här och välkomnade viktoria till jobbet
3. Vad gjorde du för 30 min sen?
- satt här och svarade i telefon
4. Vad hände dig 1993?
- Jag fyllde 3. mamma var gravid med syster
6. Tre ord varför du sist spydde?
- Jag mådde illa
7. Vilken färg är din hårborste?
- blå
8. Vad köpte du sist?
- leopardstrumpor och ”overknee”s
9. Vad fick du senast i present?
- måste vara när jag fyllde år; inlines, kuddar, pengar, presentkort mm.
10. Vilken färg är din dörr?
- brun Var förvarar du dina pengar?
- På banken och i börsen

12. Hur var vädret igår?
- Ganska kallt men ändå sol

13. Vart kramades du sist?
- Här på ahlsell, ett par trappor ner. 

14. Vad ser du fram emot?
 - Kort sikt: lunchen, sedan helgen! Lång sikt: Körkort, jobb, lägenhet?
15. Vad är 15?
- min systers ålder
16. Vilken skostorlek har du?
- 37.5
17. Vill du klippa dig?
- JA, skulle verkligen behöva det
18. Är du över 25?
- nej
19. Pratar du mycket?
- It happens
20. Kollar du på O.C.?
- ibland :)
21. Har ditt namn ett "x" i det?
- nope, men ett z
22. Känner du någon som heter Steve?
- Är inte det joeys tv? (friends-nörd)
23. Hittar du på egna ord?
- har nog hänt
25. Är du en typiskt svartsjuk person?
- verkligen inte
26. Vad har du för mobil?
-  LG touchscreen
27. Vem ringde du sist?
- pappa
28. Biter du på naglarna?
- Jo, men har nästan slutat
29. Har du lockigt hår?
- Yes!
30. Vilken konsert ska du på härnäst?
- Ingen  
31. Vem är den sämsta personen i ditt liv just nu?
- hmm, svår fråga. Och hemligt svar.
32. Hur många gånger har du svurit idag?
- ett par kanske.
33. Vilket ord/ vilken mening säger du ofta?
- "ahlsell Izabella"
34. Har du sett filmen 'Donnie Darko'?

- nej
35. Ska du jobba imorgon?
- (tänkte först skriva – yes, ofcourse) men nej, det är lördag ;)
36. Vem sa du "jag älskar dig" till sist?
- vem tror ni? A <3 I
37. Vad borde du göra nu?
- det här (skriver och tar emot samtal)
38. Har du något smeknamn?
- Bella (och andra)
39. Sover du mycket?
- oftast inte
40. Vilken är den bästa film du sett inom loppet av 2 veckor?
- sagan om ringen? (håller på o se alla igen)
41. Vad ska du göra på lördag?
- sova =)
42. När var du ute sist?
- för kanske en kvart sen när jag gick från lunchen
43. Har du gråtit idag?
- nää
44. Är du en glad person?
- jag vill tro det
45. Har du roligt nu?
- nja inte direkt
46. Vad äter du helst?
- sushi 
47. Vem var du med sist?
- Anton
48. Vad heter din mamma?
- Margit
49. Vad är hela ditt namn?
- hemligt
50. Tycker du om någon just nu?
- Det är klart

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards