mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Izabella - 11 augusti 2009 15:18


Snacka om struuul med telefonerna, beror det på åskan? Nobody knows. Det har inte funkat att koppla till någon på nästan hela dagen vilket har resulterat i förvirrade och irriterande kunder, massor av förklaringar och en väldigt less personal. Innesäljare som springer ut från kontoren och frågar vad fan det är för fel på telefonerna och ännu mer förklaringar. Tydligen har det varit fel på hela mobilnätet i större delen av sverige, och eftersom hela ahlsell är uppbyggt på det så kan jag ju inte kalla det här den enklate arbetsdagen. Less. Nu fungerar det i alla fall. Tänk hur lycklig man kan bli av att kunna koppla igen=)


Skåningar alltså! Snacka om att de kan förgylla ens dag...

Det ringde en snubbe som började snacka med den härligaste av dialekter, så härligt glad också att jag kommenterade att det är så roligt när det ringer folk där nerifrån då de är så trevliga, inte som vissa härifrån kan vara som inte ens säger hej utan bara hostar ur sig namnet på den de vill tala med så fort man svarar. Vi pratade på och eftersom det inte gick att koppla kom han bara tillbaka till mig igen "men tja izabella, nu får jag ju prata med dig igen" och så skrattade vi. Igen.

eftersom jag sagt att det var så kul att det ringde söderifrån så sa han att norrlänningar inte heller var så dumma "ni har så skön dialekt" (va? vi pratar ju helt normalt tänkte jag) också började han få mig att säga "sju" och en massa andra saker han tyckte var kul.

"och btw, vad tycker du om skåningar?"

Då berättade jag om min skånekompis (svårt att gissa vem?:)

Ni är ju underbara folks! ;D


Nu ska jag hemhemhem. Snart.

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards