mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under maj 2009

Av Izabella - 6 maj 2009 10:02


Onsdag. Regn. På glatt humör. Men idag kan man, om man kisar, se helgen torna upp sig lite tydligare bakom dimman. Försöker jag mig ens på det på måndagar blir jag bara deppig, men nu kan man skymta den åtminstone.

Ta en dag i taget måste vara den bästa överlevnadsstrategin. Nej nu ska jag sluta vara bortskämd och göra något vettigt!

Av Izabella - 4 maj 2009 20:34

Tid. Oftast är vi inte medvetna om hur den går. Minuter blir till timmar som blir till dagar och år. När vi har mycket av den tänker vi inte på den, men ibland verkar den gå mycket snabbare. Det är just de underbaraste stunderna den gör det. Det kan vara när man gör något man tycker om eller har kul med människor man älskar. När man har som tråkigast och vill att tiden ska gå fort, när man bara väntar på att dagen ska ta slut, eller rent av veckan så att det kan bli helg. Då känns det som att varje minut är som ett nytt timglas med sand, korn efter korn faller ner, sekund efter sekund går och det verkar som att det man längtar efter aldrig kommer närmare.


Sedan finns det vissa platser som gör att tiden verkar gå långsammare, som om man upplever dagarna längre på vissa ställen och kortare på andra. Ändå ska dygnet ha tjugofyra timmar, överallt och alltid. Varför känns det som att tiden ändras så mycket då? Jag blir inte klok på det här. Ibland känns det verkligen som att klockan hoppar extra hopp när vi inte tittar, eller att visarna sniglar sig fram på urtavlan när vi gör det. Det är som ett slags straff, ett pris vi får betala för att vi har roligt. Vi kan inte få för mycket av det, och om det är tråkigt vi råkar ha, ja då blir vi straffade för att vi inte hittar på något vettigt att göra så att tiden går fortare, eller kanske för att vi längtar och inte lever i nuet. Djuren har inget tidsbegrepp säger man, de lever fullständigt just nu eftersom dem inte har den hjärnkapacitet som krävs för att tänka framåt eller bakåt. Tidens makt är kanske bara en del av priset vi får betala för att vara människor.

Av Izabella - 2 maj 2009 10:55

 


Grattis älskling!

Av Izabella - 1 maj 2009 15:12


Detta är vad jag tänkte bjuda familjen på den här första maj.

Nudelsallad med räkor


Äggnudlar

Räkor

Björnbär

Fetaost

Avokado

Mixade bönor

Röd paprika

Crispsallad


Serveras med något gott grovt bröd tex. Ciabatta


Det som är bra med sallader förutom att de är så nyttiga och lätta är att de går att variera dem i oändlighet :)


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards