mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2009

Av Izabella - 2 april 2009 20:27


Hemma. Lava har varit en plåga hela veckan...med underdrift. Fast jag vet att det delvis beror på mig, hon blir värre när hon är underaktiverad. Eftersom vi inte haft några hundlektioner på ett tag (vilket ger en hel del) har jag slarvat med träningen, tog inte ens med ngt godis till Ö-byn :S Hade hon varit hemma hade hon klättrat på väggarna. Colleen fungerar som en slags buffert (om man kan använda det ordet) för hennes energi så jag behöver inte träna på långa vägar lika mycket som hemma, men något måste hon ju få. Hursomhelst har hon inte alls lytt när hon har varit lös, inte kommit på inkallning, inte brytt sig ett skit om vad matte säger helt enkelt och skällt som en idiot. Kanske är det lite vårkänslor också.


Jag har i alla fall varit så less hunden att jag i princip övervägt att lämna henne på bussen, men fick svälja ilskan som en pedagogisk mor och ta ut henne på lite effektiv träning när jag kom hem med så positiv attiyd jag kunde frambringa. Det gick i alla fall oväntat bra och grannarna kom körande bakom oss med ett "vad duktig hunden är" när hon gick fot utan koppel:)

Nu ligger hon här på mattan och sover.  


Veckan har annars varit Jobbig (nationella prov de luxe), Äcklig (läs här-fannys blogg), Smutsig (vi bor i en svinstia. fast det är ju inget nytt konstaterade av mig, men det blir värre när allt smälter ute och hundarna drar in mer) Onyttig fast God (HOTköttfärspizza&choklad för mig o gabbi) Fylld med twilight (böckerna som får en att sitta med händerna under bänken under genomgångar), Trött (något helt otroligt, ska man inte bli pigg när våren kommer?), Saknad av anton och en hel massa annnat shit. Men okej :)


Jag ser på Medium och dricker cider. Fast jag ska nog snart sova (klockan är inte vad som står där uppe utan 21.38), eller nej jag ska läsa lite innan.


God natt

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards