mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2009

:)

Av Izabella - 20 april 2009 14:06

Kärleksmatch mellan Kräftan och Oxen

När ett Kräfta och en Oxe träffas är det vanligtvis en mycket lyckad kombination, de delar samma karma och en djup ömsesidig förståelse. Dessa två har mycket gemensamt, båda värdesätter trygghet i en kärleksrelation högre än något annat. Båda älskar att ge - Kräftan ger mycket kärlek medan Oxen älskar att överösa sin käresta med sensuella njutningar, presenter och goda middagar. De är båda rätt hemkära och njuter av mysiga hemmakvällar med sin partner.

Det bästa med relationen är det stabila och pålitliga team som de bildar. Båda är pålitliga, vårdande och starkt orienterade mot ett familjeliv tillsammans. En gemensam kärlek till hemmet och trygghet gör att denna kombination får ett idealiskt långsiktigt familjeförhållande.


http://www.dagenshoroskop.nu/karlek/match/s1=4&s2=2

;)

Av Izabella - 20 april 2009 11:41

Kräftan:

Vänskap:

Kanon med: Oxe, Lejon, Jungfru och Skorpion.
Ganska bra med: Tvilling, Våg och Fisk.

Katastrof med: Vädur, Kräfta, Skytt, Stenbock och Vattuman.


Sex:

Kanon med: Oxe, Kräfta, Lejon, Skorpion, Stenbock och Fisk.

Sådär med: Jungfru och Vattuman.

Katastrof med: Vädur, Tvilling, Våg och Skytt.


Förhållande/Äktenskap:

Bästa valet: Oxe, Lejon och Skorpion.

Kan gå med: Jungfru och Fisk.

Katastrof med: Vädur, Tvilling, Kräfta, Våg, Skytt, Stenbock och Vattuman.


http://home.swipnet.se/tette_merio/astroguide.htm#Kräftan:

Av Izabella - 19 april 2009 16:13

Den vanliga söndagsångesten blir starkare och starkare ända tills jag far men just nu är det andra saker som är jobbigt då jag har skitont i magen (dock bättre än för ett tag sen då jag inte skulle kunnat skriva det här inlägget), fryser hela tiden (saknar min värme) och har ont i höften (varför vet jag inte, kom efter att ha promenerat idag).


Klaganden utförda, läs inte.

Av Izabella - 19 april 2009 16:07


Idag har jag och hunden varit på "flatte-promenad" med Ida från djusjukhuset och hennes Glittra, som är Lavas halvsyster. Vi gick mot gammelstadsviken, ca 2 h.


De verkligen älskar att umgås med hundar av sin egen ras, det märks tydligt på dem då de skuttar runt, till synes identiska på längre håll. Glittra är från Sälmas förra kull och alltså drygt ett år äldre än Lava. De är ganska lika stora (hon är något kraftigare), har samma drag och är precis likasinnade, rör sig lika dant och har lika mycket energi.

Jag märker verkligen att de har samma linjer då de är så lika, mycket mer än de flattarna på skolan som är från andra uppfödare där man klart kan se att de avlats på olika saker.


Vi bestämde oss för att göra om detta framöver, så nu har jag och Lava nya promenadkompisar! :) 

Av Izabella - 17 april 2009 20:07

Hemma igen. Känner mig trött med nöjd, det här lovet har jag ju numera varit på båda de platser jag längtat till så länge, stugan och


Tornedalen.

Det är praktiskt att ha släkt på samma ställe!

Alla ville att vi skulle sova och äta hos dem, så vi lovade att komma tillbaka snart. Det finns också flera ställen vi inte hinnit vara till.

Vi sov ju hos hans farmor och farfar (som jag också känner) och sen åt vi på olika ställen, det blev renskav med potatismos, älgskav med potatismos, makaroner och korv och plättar med hjortronsylt - bara äkta tornedalsmat det vill säga, som det ska va ;).

Fika gjorde vi ju såklart hela tiden också, liksom badade bastu och pratade, pratade och pratade (både med oss själva och mumindalens invånare). Promenerade med Lava också då. Hon har skött sig bra förutom lite mycket skällande och sedan snodde hon mat bakom ryggen på oss. Ingen visste vilken ras hon var, vilket inte var särskilt förvånande med tanke på att befann oss där finskspetsar och älghundar regerar. De flesta tyckte i alla fall att hon var jättefin och ovanligt lugn för att vara ett år. Hon kände väl av lugnet av att vara där, den kompakta tystnaden då det enda som hörs är köksklockor som slår. Den härliga Känslan av att tiden står stilla.


Fast det härligaste av allt var nog att vara själva, jag och min oxe (har lånat en bok med astrologi av paula). Känns som att vägen upp är mycket kortare i framsätet på min festmans (som samma knäppa finsksvenska kvinna kallade honom;) bil med vår gemensamma musiksmak i stereon än i baksätet på familjens med finnmix i radion ;o


Jag glömde hela tiden att jag hade med kameran..

Här är iaf jag i pajala med antons mysiga snyggtröja på mig


Lava

 och Anton i bilen

<-- Minä rakastaan hänet.


Jaja nu ska jag ta en kvällstur med vovven och sen sova, är skittrött.

Hali ja hyvästi kaikki!


Av Izabella - 15 april 2009 09:11


Nu ska Vi & Lava snart åka iväg till pajala. Vi ska bo ett par dagar hos hans farmor och farfar och hälsa på lite släkt. Ha ett bra påsklov folks! :)

Av Izabella - 14 april 2009 10:40


Ät aldrig kycklingsallad från en pizzeria! Igår skulle vi beställa hämtmat hos A. Jag tog kycklingsallad eftersom jag inte kände för ngt allt för onyttigt, har för mig att jag ätit någon sallad på en pizzera förrut och blivit nöjd. Hursomhelst såg den inte aptitlig ut med typ stekt kyckling, massa riven ost och äckliga oliver i ett hörn, men jag var hungrig så det mesta gick ner. Ett par h efter började jag må dåligt och spydde på kvällen och under natten.

Detta resulterade också i att jag inte kunde följa med till kåbdalis =(


Fattade inte först vad det var som orsakade illamåendet, men tror starkt på att det var typ matförgiftning, nu mår jag nämligen ganska okej igen.

Av Izabella - 13 april 2009 11:25

Hans röst...uppräckte den när broken strings som jag älskar började gå på radion. Hittils tkr jag om den här och this boy.



Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards