mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Izabella - 4 januari 2009 15:43


Jag har suttit här på soffan större delen av dagen och försökt skriva historia, fast det är väldigt distraherande med TV:n på samtidigt..och B-kursen är mycket svårare än A. Jag har också varit inne på grans hemsida och kikat på planeringen över läsåret. Fatta, snart är vi fria! Man kan se det som återstår av gymnasiet som olika etappe eller delmål:


  • Om fem veckor är det APU i tre veckor, följt av en vecka sportlov.
  • sen skola i fem veckor till, sen påsklov i en vecka.
  • Efter det är det ca åtta veckor till studenten!

Ser man det såhär verkar det ju inte speciellt avlägset..

Läääängtar...! haha är rädd för att jag kommer att vara så fixerad vid hur länge det är kvar att det kommer att kännas som om tiden sniglar sig fram..att undvika att räkna veckor kommer nog att bli svårt;)


Typ alla frågar vad jag ska ta mig till efter skolan. Jag säger alltid svävande att jag ska ta ett sabbatsår och jobba, sen läsa vidare till något jag inte bestämt än. Men vad ska jag göra det året?

Det är det så mycket jag vill göra, människor jag vill träffa oftare och platser jag vill besöka. Fast först måste jag hitta jobb och ta körkort.

Jag vill spara mycket pengar sen så jag kan resa nånstans. Eftersom jag varken ska på bal eller på någon slags klassresa, är drömmen att då ha nog med pengar att kunna sticka till varmare länder ett tag. Helst typ direkt efter skolan, fast har jag inte pengar lär det bli efter sommarjobb. Något annat jag saknar otroligt är yogan. Hoppas jag kommer att ha råd att äntligen skaffa kort på Shiva yogastudio :) Det är faktiskt en av de saker jag ser mest framemot med att sluta skolan. Mer tid att träna!


Men nu ska jag inte drömma på för mycket, saker blir sällan som man tänkt sig, och dessutom måste jag ju se till att klara allt som är kvar fram til studeneten, och detta inkluderar historiauppgiften som just nu är i en annan flik på skirvbordet, så vi ses!

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards