mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under november 2008

Av Izabella - 15 november 2008 12:03


Cause you make me smile
Baby just take your time now
Holdin me tight

Where ever, where ever, where ever you go
Where ever, where ever, where ever you go
Where ever you go, I'll always know
Cause you make me smile

Even just for a while


Sitter på kulturens hus och försöker plugga, ja jag har bestämt mig nu. För att ta tag i vissa slumrande delar av livet..haha för så har det faktiskt varit. Skolan har upptagit så lite tid i mina tankar att det nästan är skrämmande, för även om det finns så mycket roligare saker att ägna sig åt numera så handlar det här faktiskt om min framtid.


Minna du skulle vara här nu, dem har nån slags poesi-uppläsning där nere som jag hör härifrån. Det roliga är att han som nu läser har extrem skånedialekt;)


Nej, det var inte blogga jag kom hit för att göra, måste fortsätta nu.

Får se om det blir lunch med pojken senare iaf. Och ikväll har jag inte riktigt bestämt mig om. Någon som varit på club magma när nån grupp spelat?


Puss! 

Av Izabella - 13 november 2008 09:52


Ibland behövs det bara något litet dåligt som händer, det där sista lilla som behövs för att dagen ska bli helt grå. Det behöver inte ens vara någon nyhet utan kan lika gärna vara något man blir påmind om. Som igår, dåligdåliddålig dag.. Låg bara framför TV:n hela kvällen (när jag inte var ute med hunden förstås), tyst och seg som en trött knubbsäl. Det var först sent på kvällen, efter lite tröst i form av en muffin (vilket jag aldrig äter annars) och choklad kändes det lite bättre för stunden. Det är ofta vad jag gör när jag känner mig allmänt nere, antingen tröstäter jag eller tränar.


Det löser inte problemen precis men lite bättre känns det för stunden i alla fall. Tacka vet jag oxytocin och endorfiner! I slutändan känns det allra bäst om jag väljer endorfinerna och typ springer, det lilla lyckoruset håller längre då jag inte behöver tänka på hur onyttig jag är som käkar massa choklad eller liknande. Tur att jag är nyttig annars. Hur som helst blev det bättre frammåt natten och dessutom snöade det ju! När jag gick ut med Lava för sista gången var det redan vitt överallt, första riktiga snön gör mig alltid lycklig. Jag och Lava skuttade omkrig därute på den öde gården, hon tyckte det var så kul och for omkrig helt lekfull och fångade snöflingor i munnen :)


haha, har funderat på om jag ska göra värsta grejjen av det och ha en sån där Ben&jerry "tröstglass", ni vet som i alla TV-serier i frysen, vad sägs om den här? ^^ (skulle ju passa)

varför är dem så dyra? 


Den här dagen känns absolut bättre, den bra världen är för tilläfllet lite starkare, även om kaoset fortfarande bubblar under ytan.

Jag ska dissa anti-hundar-linjen:14 idag och sticka med lokalbuss till pite, för att sedan ta kustbussen. Hoppas bara att allt går vägen så jag inte blir fast där eller något. 

Av Izabella - 12 november 2008 09:51

fick just besked om hur slöa vi egentligen varit vad gäller projektarbetet, att vi verkligen måste lägga på mer än ett kol. Känner att bara jag klarar kursen är jag nöjd, om jag klarar den..


känner mig som värsta losern och vill bara hem och skita i allt just nu.

Eller det har jag väll egentligen velat hela tiden, men mina kära roommates har successivt fått mig på bättre humör än jag var när jag kom hit i söndags i alla fall. Det är som att jag har två världar, den på ytan, där jag mår hur bra som helst och älskar livet. Sedan finns den på djupet där det råder fullständig kaos.



 

Vi såg klart på pride and prejudice i villan nu, den är ganska bra.


Fruset vatten, frusen vask, frusna liljor i en kinesisk ask,
fruset kaffe, i min kopp, frusen glädje, fruset hopp
Det finns en reva i natten, där rök sipprar in
På väggen finns en frusen skugga, som är din
Det är fruset överallt , men jag känner ingenting


I helgen blir det så mycket pluggande att ni kan hoppas på att se mig alls. (eller vem försöker jag lura egentligen?) Nä, nu ska jag inte lådsas vara positv, för det är något jag absolut inte är just nu, känner mig som en råtta som plötsligt blivit medveten om att jag mumsat på ostbiten för länge utan att bekymra mig för framtiden, att råttfällan kommer slå igen.

Av Izabella - 6 november 2008 11:31

And this is also why i'm glad to come home. There is somebody i've missed.

Av Izabella - 6 november 2008 10:52

 Skitsur igår efter det misslyckade simhallsbesöket (var tvungen att sätta mig i bastun och sura ett tag så jag inte helt förstörde stämningen för the sambos. Tröstade mig senare med Grey's och härliga män, där avsnittet jag längtat efter kom, haha tro det eller ej men har hittat kategorin;)

Hatar hursomhelst att ge mig ut och träna och så blir det pannkaka av allt ihop - stör mig på det där uttrycket, använde det bara för att jag såg att dem ändrat lunchen till pannkaka. Ge mig skaldjussallad till och jag är nöjd. Go gransmaten!

Fick just glamourbesök på bondeskolan, mohaha. Nej,inte direkt, men nu har jag ätligen mina produkter!

Låter jag ovanligt munter nu är det ju såklart för att det är fredag för mig. Hoppas bara att bussen tänker släppa in mig med vildingen för färd till verkligheten igen.. äntligen, när vi hade studiebesök på tekniska i tisdags, och jag och fanny for med bussen tillbaka till byhålan och bondesamhället kändes det som att man bara ville resa ragg och slå klorna i marken som en katt som inte vill bada.  


ännu ett ovärt inlägg jag vet

but this is just it fanny:



Hej allihopa
Hej hej hallå
Hej goddag, tack goddag, hej goddag
Hur e läget? Jo, tack.. såhär är det
att ännu en gång står vi inför samma gamla problem som vanligt.
Dom ofantligt stora, och dom pyttesmå.
Och jag vet som vanligt inte hur vi ska lösa dem eller komma över dem
här sakerna som står mellan oss och total lycka.
Men... vad jag tror är att om vi skiter i det och inte gör ett piss
så kommer nog tiden att lösa hela grejen, för tiden har en sån magisk effekt på oss.
Mañana mañana... eller manana manana som vi säger.
skjut på det, skjut på det. Skjut på det..


Det kommer ordna sig, det gör det alltid
Jo, det löser sig, så brukar allt bli
det kommer fixa sig till slut
det är inget tvivel om, fast nu känns skiten sur
och flera mil ifrån, det ordnar sig...
Det kommer ordna sig, det gör det alltid
Jo, det löser sig, så brukar allt bli
det kommer fixa sig till slut
som allt annat och om det inte går nu så skjuter vi bara fram det
för det ordnar sig


Av Izabella - 3 november 2008 14:56

Höstlovet. Ett mycket händelserikt och kul sådant blev det det här året. Jag har nog bara en dag då jag kan komma ihåg att jag inte gjorde ngt speciellt, då tränade jag bara och var med hunden. Det enda seriösa försök till pluggande jag kan komma ihåg varade inte speciellt länge. Varje dag utom kanske två tillbringades "on the run" på stan med olika folks hit och dit; själv eller med familjen,med syster,med fanny,med linnéa eller med anton (som jag förävrigt spenderade massa annan uppskattad tid med) flög pengarna iväg till festkläder (fullständig partyoutfit), andra kläder, smycken, mat och diverse smoothies eller kaffelatte..


Tiden jag inte spenderade in tha city förflöt på:

Långa kalla senhöstpromenader med vovven. Det var sköna avbrott då jag hade lite tid att fundera och även lätta det dåliga samvetet över att ha varit borta tidigare på dagen.


Norrmejeriers föreläsning i kulturens hus som jag, mamma, hennes kompis, maija och annan släkt som mamma hade vunnit biljetter till via ett mjölkpaket. "Drick två glas mjölk om dagen" var deras slogan, så jag behöver väll inte säga att mina förväntningar var att jag skulle känna mig ganska ohemma där? När jag såg vad det skulle handla om blev det hela dock betydligt intressantare. Det var tre föreläsare, varav den ena var kristin kaspersen. Hennes föreläsning hette "balans i livet" och hon var väldigt bra (hon är tillochmed yogainstruktör!). Det var norrmannen atle som pratade sist också, han fick igång hela salen av lulebor när han humoristiskt pratade om kärlek, självförtroende, ödet mm.


Tid med pojkvännen som jag skrev tidigare förstås, hur skulle det annars kunna bli ett såhär bra lov? Det är härligt att vara supermänniska då och då :) <3

Men Det kom inga monster till oss fast jag hade förberett så bra! ;p inte för att det gjorde allt för mycket när det sällskap jag önskade mig mest redan befann sig i huset.


Förutom det har det blivit party två dar i rad, halloweenfest på krogen och bröllopsfest för några bekanta nästa dag. Helt okej båda två, även om jag redan innan allt detta var helt slut. somnade på soffan nån timme i slutet av sista festen

 -.O


Nu har ni lite updatates, see u!

om ni har tur, haha, mitt liv är ju plötsligt spännande :)


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards