mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 12 september 2008

Vi

Av Izabella - 12 september 2008 22:20

Idag har varit en bra dag. Ensam först, men sen kom ju du och allt blev härligt .Sunshine in tha village, in the heart.


Imorgon blir det Nordpolen med anton, fli och tess. Vi ska åka buss 09.10 från stadsön :D evigheter sen jag var där, senaste gången på äventysbad var nog förra året i pite med fli, micki o tommy. Det ska nog bli kul! 


Som om hjärtat slutat slå
Våra blickar möttes
Som om det bara var vi två

Jag kom från en by du var från stan
Våra vägar möttes
Som om det bara var vi två


Nu ska jag nog gå och sova, orka bada imorgon vill jag ju. Godnatt alla söta!

Av Izabella - 12 september 2008 21:23

Den här listan har jag snott från Niklas bd. Visste du att jag:


(x) Hamnat på sjukhus/akuten.

- Om man kuttar sig själv i fingret får man skylla sig själv ;P

(/) Förlorat någon jag älskade.

- Räknas djur?

(/) Dödat någon.

- Räknas djur, åter igen.

(x) Bakat sockerkaka.
- Who hasn't? :P dock är det det äckligaste fika som finns.

(/) Velat dö.
- Inte innerst inne.

( ) Lyssnat på samma låt en hel natt.

(x) Ätit godis istället för att gråta.

- kanske man inte kan tro men, tröstätning är ganska etablerat hos mig!

(x) Varit ordlös.
- ...(many times)

( ) Hatat värme.

- älskar värme

(x) Skrivit på någons arm.

- Mångas, många olika saker
(x) Dissat någon som ringt på min mobil.

(x) Dissat någon som gillar/gillat mig.

- Sry

(x) Hatat någon som jag egentligen älskar.
- som nikke skrev, i vissa stunder. Kärlek och hat ligger nära varandra.

(x) Ångrat mig.
- ångrar alltid allt.

(x) Varit svartsjuk.
- många gånger men kontrollerat.

(x) Har ätit middag med någon jag tycker om.
- Finns det någon som inte har det? synd om den personen isf.

(x) Tror på det övernaturliga.
- Ja.

(x) Har hatat mina föräldrar.
- In moments yes

( ) Ätit jättemycket och sedan spytt.

- Om man sätter in ett "nästan" efter sedan så blir det många gånger 

(x) Hatat min kropp och mitt utseende.
- mycket
(x) Spelat gitarr.

- vet inte ens om det kan kallas att "spela", försökt snarare.

(x) Sjunger i duschen.
- nästan alltid :3

( ) Har sett någon döende.

(x) Har vibrerat av nervositet.
- många gånger

(x) Tagit någon på asset.
- xD

(x) Slängt porslin i väggen.
- "det var inte meningen"

( ) Tycker att pengar är viktigare än nåt annat.

- Aldrig, är det det viktigare än allt annat, vad ska man då ha dem till?

( ) Gillar inte då folk frågar mig saker.

(x) Drömmer ofta mardrömmar.
- När jag var liten vaknade jag av det nästan varje natt..
(/) Skulle kunna döda för någon.

- beror på situationen

(/) Skulle dö för någon.
- samma som ovan..

(x) Har ett smeknamn.
- "Bella", "Issa" mm.

(x) Somnat på golvet.
- Brukar plugga där, så är inte så konstigt ;P

(x) Hånglat på tunnelbanan/busstationen.
- haha ;>

( ) Åkt buss genom halva sverige.
- men lägger man ihop alla gånger jag åkt lule-pite sträckan blir det nog snarare halva jorden.

( ) Brutit kontakten med någon för en kyss.

( ) Har haft oskyddat sex.

( ) Tagit min kompis flickvän/pojkvän.
(x) Cyklat utan händer.

går inte med min nya cykel! -.-

(x) Känt mig som ett as.
- absolut

(x) Kysst mej själv i en spegel.
- haha mm

(x) Viskat i någons öra.
- älskade "viskleken" i sexårs, nu händer det oftast på partyn, men då skriker man ju nästan.

(x) Skrapat upp knäna.
- ajaj

(x) Tuggat på ett grässtrå.
- smörblommor är äckliga (och giftiga) så ät dem inte! (trodde det var därifrån smöret kom)

(x) Hållt i en orm.
- Ja (det första jag tänkte på var dock en annan sorts orm, fanny,angi remember? xD)

( ) Varit så full att jag inte kunnat gå.

( ) Trott att jag varit odödlig.
( ) Kastat min telefon i vattnet.

- Bara nästan

(x) Vaknat av att jag gråter.

(x) Har gråtit i någons närvaro.

(x) Önskar mig ett liv med en speciell person.
- Hur allt kommer att blir bestämmer jag ändå inte själv

(x) Har sprungit en kilometer utan uppehåll.
- regelbundet, men närmare en mil då.

( ) Har aldrig ätit fisk.

- Allt gott kommer från havet!

( ) Har sett en film mer än tjugo gånger.

(/) Kysser med öppna ögon.

- vanligtvis inte 

(/) Gillar att städa.

- Ibland är det som terapi.
( ) Har varit lunarnörd.

Fattar inte grejjen

( ) Kan tre eller fler språk.

(/) Har bra självförtroende.
- Jobbar på det!

( ) Tror på gud.

svårt att förklara, inte såsom det menas här iaf

( ) Är en negativ jävel.

(x) Drömt att jag varit död.

Men det vanligaste är att jag håller på att dö och sen vaknar jag.

( ) Har aldrig druckit öl.

(/) Trivs med min kropp.

(x) Är dålig på att säga nej.

- Jobbar på det!
(x) Har någon gång känt dödslängtan.

(x) Avskyr matte.
- Dum fråga! skulle hellre gå typ svenska C tre gånger om än tvingas räkna igen.

( ) Har varit på hultsfredsfestivalen.

(x) Har tittat på stjärnorna med en varm känsla i bröstet.
- Då blir jag mindre mörkrädd, helt sant.

(x) Hade gosedjur som liten.
- så det räcker och blir över, och nästan alla hade namn.

( ) Har förlorat en nära vän.

( ) Faller nästan alltid för fel personer.

(/) Skulle kunna ge vad som helst för någon just nu.
- hmm, beror på vad frågan syftar på.

(x) Gillar muskler.
- bara inte för mycket!
(x) Hatar mjölk.

- duger bara till gröten

(x) Vet hur det är att tappa andan av någons skönhet.

( ) Tycker att alla som inte kan slåss är veklingar.

( ) Verkligen hatar att gå till tandläkaren.

(/) Gillar att kasta folk i snön och snömula dem tills de ber om nåd.

- haha ibland, men får ju då oftast också räkna med hämd!

( ) Vet hur det är att älska någon som är alltför långt borta.

(x) Älskar någon.

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards