mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 20 augusti 2008

<3

Av Izabella - 20 augusti 2008 23:24

Den bara dök upp när jag letade annat. Som en påminnelse liksom.

Av Izabella - 20 augusti 2008 22:49


So no one told you life was going to be this way.
Your job's a joke, you're broke, you're love life's DOA.
It's like you're always stuck in second gear,
Well, it hasn't been your day, your week, your month, or even your year.

But, I'll be there for you, when the rain starts to pour.
I'll be there for you, like I've been there before.
I'll be there for you, cause you're there for me too.

You're still in bed at ten, the work began at eight.
You've burned your breakfast, so far, things are going great.
Your mother warned you there'd be days like these,
But she didn't tell you when the world has brought you down to your knees.

That, I'll be there for you, when the rain starts to pour.
I'll be there for you, like I've been there before.
I'll be there for you, cause you're there for me too.

No one could ever know me, no one could ever see me.
Seems like you're the only one who knows what it's like to be me.
Someone to face the day with, make it through all the rest with,
Someone I'll always laugh with, even at my worst, I'm best with you.

It's like you're always stuck in second gear,
Well, it hasn't been your day, your week, your month, or even your year.

But, I'll be there for you, when the rain starts to pour.
I'll be there for you, like I've been there before.
I'll be there for you, cause you're there for me too.



Har vänner-abstinens. Varför köpte jag inte flera säsonger på en gång när jag ändå var på icaMaxi och det va rea? fast det kanske är lite av grejjen med att samla dvd:erna, man får inte alla direkt så man har nått att längta till.. :P


Mor tror att jag bara vill hoppa genom tv:n och förvandlas till en av dem, leva deras liv, när jag ser friends eller s.a.t.c ;) haha ibland vill jag nog det oxå. Men inte idag, ikväll. Just nu njuter jag av att vara mig själv. För jag hade ännu en bra kväll ikväll. Faktiskt ännu bättre. (vilken jag jämför med har jag ingen aning om)


Jag bara hatar att skolan börjar på tisdag, men nää jag skulle ju inte tänka på det, LEV I NUET (bara en uppmaning till mig själv).


 

I don't know what you do.. :)

Av Izabella - 20 augusti 2008 22:37


Hittade en till söti^^




Av Izabella - 20 augusti 2008 10:33

Nu sitter jag här vid datorn, och mumsar på det sista av en sen frukost bestående av två grova mackor, den ena med ägg och den ena med ost + paprika. Plus ett stort glas "Verry berry smoothie" som jag så smakfullt döpt den till haha.


Recept (mängder väljer man efter smak, jag kör aldrig med mått): Mixa mjölk och fil (tkr ni den är för sur - ta vaniljyogurt) + massor av bär. That's it!


Idag har jag valt hallon, blåbär och röda vinbär. Allt från frysen (och från början vi som plockat i trädgårn/skogen) Gooott!!! (och mkt nyttigt) Bra att dricka på morgonen för att få igång magen (blåbär rekommenderas varmt i så fall).


Har varierat frukostarna ett bra tag på senare tid då jag plötsligt blev less på havregrynsgröten jag kört med i flera års tid..är det inte lite konstigt att jag inte blivit less tidigare?


 

Det tog 1 h, 20 min för mig att rensa mammas blåbärshink igår. Men vill man vara nyttig får man väll lida pin antar jag. Jag rensar iaf hellre än plockar!!! Tips: får du den valmöjligheten, rensa. Plocka är en pina.


Jaja nog om detta , vem vill läsa om mina frukostvanor? Den stora meningen var att jag skulle göra reklam för min enormt bra smoothi :D Testa!


Vet ni föresten vilket som är det nyttigaste bäret (typ innehåller flest vitaminer, antiox. osv)? Läste Iform för länge sen och gissade på blåbär. Men det var till min förvåning svarta vinbär! även om blåbär oxå kom högt upp på listan.


---------------------------------------------------------


Idag ska "kocken" vara ledig och gå ut och äta (jag har nämligen varit så duktig och lagat middag + diskat bergvis på diskbänken i flera dar) så jag har fått det smeknamnet. Det ska bli så skönt att slippa iaf. Ska käka på kebabhuset där jag aldrig varit, hoppas på gott. Man i trust you!



 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards