mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Izabella - 5 juli 2008 19:23

Fick en flashback av det som tillhör det förgångna idag när jag råkade höra välbekanta toner på radion. Undra vad han gör nu? Ingen som vet. Var tvungen att kika in på hemsidan för och se var den lilla parveln håller hus egentligen. Mindes inte ens mitt lösenord för det är år sen jag var in där. Ju mer jag började tänka på det, ju mer fick jag känslor som kan liknas vid saknad, samtidigt som det kändes tydligt att det verkligen tillhör det förgångna.


DSC 0085

Från musikvideon "Desire"


Move move

Been waiting so long
To live my dream
Guess now
I control the scene
From TV to radio
To the magazines
Backed up with
The finest team
Came to do my thing
I ain't never gonna stop
Step by step
I made it to the top
Here's my sound
Here's my steps
Time to get up
Move with me

From town to town
I'll bring you
My kinda party
Let us make history
If you down with it
Just go with it

Move, throw them up put your hands up to the sealing
Move, shake it up don't you try to hide that feeling
Move, front to back then side to side we're leaning
Move, you want it you'll get it
I'm gonna make you move

If you feel this groove just show it
Right here right now let's do it
Jump jump jump jump
Jump jump jump

Av Izabella - 5 juli 2008 18:42

Igår sov jag. Väldigt mycket ska tilläggas :D


 Blev helt paff när jag upptäckte att min och lavas "morgonvila" efter frukost sträckte sig till två på dan.

Lava är så söt när hon väcker mig (hon får inte sova i sängen utan har sin plats nedanför) Hon hoppar upp på mig på sängen, helt vild och kraffsar på huvet samtidigt som man får typ hundraelva blöta pussar i ansiktet. Hon är helt våldsam, är som hon tror att man är medvetslös. När hon sen ser att man öppnar ögonen blir hon överlycklig :P


Kännde för att rycka upp mig och vart sjukt peppad att ge järnet (i joggingskorna förstås) men flåsade som gris efter nån km. Det är inte så lyckat att försöka vara duktig när det är typ 30 grader varmt (annars klagar jag absolut inte på den härliga solen) för det känns som man har värdens sämsta kondis då (i själva verket är den bara näst sämst)


Sen övningskörde jag också för ovanlighetens skull. Gick rätt bra även om jag har rondellskräck + måste titta på växelspaken när jag växlar (!).


Det var igår alltså.


Idag har jag och fannnyy vart till dj-mgzn och studerat bordercollisar i dess rätta element.

Jag är lite emot att man har hundar som är så utpräglade på en sak, utan att utöva den med dem, tex. man har border till sällskap och försöker kompensera den otroliga vallningslusten med agility. Jag tycker att man i alla fall på något sätt ska låta sin hund få prova på det det instinkterna säger att den älskar. Det var därför härligt att se det där. Sen smet fåren från inhägnaden och då fanns det självklart en duktig vallare på plats, det var dock en working kelpie, som fanny beundrade.


"Lilla" Lava har gått upp ett kilo till visade det sig, 15.2 sa nämligen hundvågen därinne. 


Gissa vem som kan göra vad hon vill (nästan) om två dar??? Känns ju lite mer speciellt att fylla 18 iaf, fast jag har ställt in mig på den åldern i månader.

En gång för några veckor sen när bussgubben frågade hur gammal jag var, sa jag : 18.....eller ska fylla. Lät nog lite töntigt, men tror det har hänt mer än en gång. 


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards