mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Izabella - 24 juni 2008 22:48

Jag har fått en ny kattfavorit. Den skiljer sig lite från mina övriga siames, rex och bengal. Nämligen Maine Coon. Tänk att äga en sån stor, vacker och snäll katt som denna..



Hanarna väger upp till 9 kg!


Maine coonen är en snäll, lugn och charmig katt. Den är ofta lekfull och lite clownlik.


Ett bra sätt att beskriva maine coonens temperament är vänlig. Den har lätt att komma överens med andra katter. Det kan givetvis finnas undantag, men i allmänhet är det lätt att ha en maine coon tillsammans med andra husdjur.

Ett roligt särdrag hos maine coonen är dess speciella läte. Den säger oftast inte "mjau" som andra katter, utan snarare "brrrp". Dessutom kan man ibland få höra ett mycket säreget kvittrande läte.

Maine coonen är en lättsam katt. Den är okomplicerad till sättet och sund i största allmänhet.





Av Izabella - 24 juni 2008 22:02

Äter havregryn o mjölk, inte i grötform för jag orkade inte fixa det.

Fannis ringde och störde mig mitt i favvoprogrammet, men det gör inget. Hon är ensam hemma och har det blä så hon får störa även när det är vänner. För det är väll den enda vettiga andledningen att bryta den serien mitt i. Ett telefonsamtal med en vän. På samma sätt som den enda vettiga andledningen att missa toppform är att träna, som jag skerv i nått inlägg för läänge sen.


Sen ringde mik också. Saknade kusin ;P Hon ska typ komma nästa vecka!


Imorgon blir det sexandthecity.

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards