mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Izabella - 18 juni 2008 17:29

Har nyss varit ute med vovvEN. såg, och kände på lukten att grannens GIGANTISKA äppelträd börjat blomma för fullt (å nej är inte avundsjuk -.o eller så jo)

 Har kännt mig lite gladare i dagarna nu faktiskt, den griniga småbarnsföräldern håller ut.

 Inte nere i alla fall.

Kanske beror det på att jag för nån dag sen fick se det lyckliga avslutningsavsnittet av vänner, och sen få det första dan efter! Dem börjar om - im so happyy.

Haha nämen jag mår iaf lite bättre just nu.

 Men

Det går somsagt upp och ner.


Jag har fått rida igen, efter nästan ett år utan att rumpan fått vila i en sadel ju. Jag och gabb har nämligen ridit ut med malte och tjalle två dar i rad, och nu värker insida lår och rumpan. Men så kul! Jag har ju länge varit orolig att jag ska glömma allt, bli sämre och att jag redan blivit det, det är ju över 2 år sen jag red rektion. Men när man sitter där känns det iaf att det stämmer ganska bra det där med att "det sitter i ryggmärgen", för jag kände mig bara hemma där uppe på fjordingryggen.

Dock märkte jag ju att en del fallit bort när jag skulle börja med bakdelsvändningar osv. Inte samma känsla - absolutely not.

Men på det stora hela - NÖJD    (tanke: Undra hur mycket träningsvärk jag hade haft om jag ridit en lektion för tex. stenhårda maria?  svar: MYCKET)



Earlier today tänkte jag ta mig till stan o checka en grej lite snabbt, den nya shopping-butiken *passion* har tydligen öppnat i förrgår typ. Men sen så ångrade jag mig och gick till " Rimi" och köpte de mystiska ingredienserna till tårtan jag valt att göra som efterrätt till midsommar. Det är en limetårta som förutom 6 lime bla. innehåller fullkornsknäckebröd och kondenserad mjölk (visste inte ens att det fanns). Så dem som trodde att jag skulle göra sockerkaka (fyfan) eller gamla hederliga jordgubbar med grädde hade fel.


Filmtips! Igår var jag uppe till 2 och såg "1939" om en 18-årig tjej på den tiden (andra v k). Bra! Någon som sett? 


Har också nu på allvar börjat känna av det sköna med att ha sommarlov :D

Jag äter när jag är hungrig, sover när jag är trött

Gör vad jag vill, eller gör ingenting om jag inte vill

Bestämmer precis vad jag vill göra när. (utom möjligen när den svarta djävulen ställer sig och pissar eller gnäller vid dörren ;P)

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards