mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Använda huvudet

Av Izabella - 9 april 2008 14:50

Idag fyller dem 6 veckor!                                            drygt 4 veckor kvar..


Håller på att komma till ett beslut. Om vad vet några trogna själar därute.


Jag tog 8.45 bussen till outsiderskolan och 12.15 bussen hem idag ;D


angelica uppmade förut alla att berätta vilka personer man beundrar och ser upp till, och vilka man tycker är smarta. Tänkte att jag kunde skriva lite om det.

Jag beundrar:

Människor som är bra på det dem gör, kan vara tex. sitt yrke, dem som hittat det som verkligen passar dem och bara brinner för det.

Människor som vågar välja sin egen väg i livet och är lite annorlunda.

Människor som är trygga i sig själva och vet vad dem vill.

Människor som har tex.utseéndet/kroppen imot sig och inte hänger upp sig på det.


När jag tänker på smarthet, är det första som kommer upp i huvudet, som för så många andra, Logisk smarthet. Matemetiker, fysiker, elektriker. Newton, Einstein osv. Eller bara sk. mattesnillen. Dem har högre IQ och bla bla.

Men jag tror inte att det är den enda sk. smartheten som finns. Det kanske är olika delar av hjärnan som utvecklas olika, och ett icke mattesnille har mer på andra fronter. Språkkänsla eller konstnärlighet kanske. Men nu glider jag mer över på begåvning. Jag tror  man kan vara emotionellt smart också, undrar om det kallas EQ. Men jag tycker också att det är skillnad på smarthet och klokhet. Det är någon som tänker mycket, förstår och kan förutspå.   Om någon som får MVG i matte är smart så är någon som kommer med bra teorier om livet den själv har funderat ut klok. Jag ser ofta en fysik/mattelärare som en smart människa och en samhälls/svensklärare som en klok människa. Även om alla nog kan vara både smarta och kloka fast på olika sätt. Difusa begrepp här.

Kan avsluta med att    

Jag tycker om positiva och humoristiska människor.


tänkte skriva mer om vad jag gillar och inte gillar hos människor, men det får bli en uppdatering senare i så fall.


Grattis emmi också som fyller 18


 
 
angelic

angelic

9 april 2008 17:24

typ man kan ju vara sjukt grym på matte, men helt rubbad när det kommer till annat, sociala livet osv :O

http://angelicato.bloggagratis.se

 
Minna

Minna

11 april 2008 21:37

Men då beundrar ju du typ mej. häftigt ^^

http://den-annorlunda.blogspot.com

 
angelica

angelica

13 april 2008 15:31

drömde världens sjukaste dröm om dig inatt bella, angående i väntan på en svart bäbis, får berätta till veckan ,P

http://angelicato.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jzza

14 april 2008 18:45

hahah ska bli spännande att höra C;

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards