mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 29 september 2007

Av Izabella - 29 september 2007 21:21


FREDAG- Jag försover mig extremt och när jag vaknar upptäcker jag att jag inte slagit in minnas presents så jag måste ta med dem oinslagna i väskan och vi far till gäddvik. Känner mig osminkad och omotiverad och vi möter en frusen fanny. I bussen upptäcks att vårt grupparbete i fysik ligger hemma hos gabbi, blir lite sura men det lyckas lösa tillslut med hjälp av scan och mail. Får en föreläsning av Jessica om djurens flockliv och språk samt av Kurt om hundraser (favvolektion), bara så underhållande, man vill nästan inte sluta, intresting. Går på historian och får tillbaka antik-arbete som gick oväntat bra. Typ det första som går bra den här terminen. Far till minna och möts av glatt crepes-lagande folk. Vi har trevligt och minna gillar presenter trots oinslagna. Vi pratar och skrattar och tittar på sheltiekennlar. Sedan ska jag gabb o emm fara hem och travar mot bussen för tiden bara försvann och plötsligt var klockan mycket. Men ingen buss kommer och sen upptäcker emm att busslistan i kuren anger att bussen for för fem minuter sen. Traskar lamt tillbaka och möter en kattunge på vägen. Den ser ut att inte veta var den ska alls och följer efter oss. Den har ett glittrigt halsband på sig där det står att hennes namn är Sara. Väl hos minna igen ska vi äta chokladpudding, men jag kan dock som vanligt bara äta två skedar förrän jag mår illa. Chokladpudding och jag inte gå ihop. Fast mandariner på burk me like <3 Vi tar en senare buss och denhär gången allihop. Gabbi har aldrig åkt i en dubbeldäckare förut.


LÖRDAG- Vaknar klockan halv tio och gör mig iordning och far senare till stan med syster och kusin. Vi ska leta julklappar (låter kanske helt flängt men sant) och köpa avmaskningsmdel till siri.


Det var såå pinsamt!!! När vi är på lush så tittar jag på några tvålar på en hylla och märker inte att det oxå är en hylla bakom mig. När jag sedan ska därefrån så backar jag rakt in i den så sakerna flyger åt alla håll med kraftiga brak. Jag känner hur det hettar till i fejjan och jag utbrister ett dumt "Oj, förlåt!" till personaltanten som står bredvid mig och förklarar nått för en kund. Klumpis säger jag bara. Personaltanten är dock snäll och säger att det inte gör nått, känner mig som en elefant i ett pepparkakshus.


Vi möter oxå Jonny, Maria, Tor och Leo :)

Tessan o flisan far sedan till klintbacken och ska sova där, rolle o maja är inte hemma för dem är hos några jag inte känner på nån bröllopsfest. Jag far hem och ska så gott jag kan försöka avmaska min lilla tiger. Det är sån där gul pasta i en spruta. Så fort hon ser den flyr hon ner i källaren så jag försöker att locka med ost och lyckas spruta lite i munnen, lite i pälsen och resten hamnar antingen på golvet eller i ostbitar som jag lyckas få i henne. Det går i alla fall tillslut och hon kommer nu att bli en totalt maskfri katt. Sedan tjorvar jag med bliderna på datan, försöker ändra om bland mina fotolabum, fixa med bilder och ta bort onödiga. Dock så råkar jag delita massa jätteviktiga foton från förra klassen så jag börjar rota i papperskorgen men tillslut ger jag upp och betstämmer mig för att fortsätta imorgon. nu gör jag det här, och snart ska jag sova så det är väll lika bra att säga godnatt nu ;)


GOD NATT  


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards