mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 23 juli 2007

g r ö n

Av Izabella - 23 juli 2007 19:30













På prom i sandåkras skånska sommar; jag fanny minna angelica karl^^


 

Nu kommer ingen som jag känner att tro mig, men jag har suttit vid datorn i över fyra timmar nu! Det är otroligt med tanke på den senaste tidens obloggande och osiocialhet på internet.



Tidigare idag har jag ända från det att jag vaknade (kl. 08.30), till ungefär kl. 15;



  • Hängt upp tvätten
  • Rengjort Pimpims bur
  • Rengjort Pyrets bur
  • Rengjort Magis bur
  • Rengjort Peach och pineapples bur
  • Klippt Pimpims klor
  • Klippt Pyrets klor
  • Klippt Magis klor
  • Försett alla ovantående+Domino med nytt vatten och mat och massa gräs och trädgrenar
  • Fört skottkärran med allt bajs från burarna till skogsx2  
  • Blivit mycket utsvulten för att inte finna någon mat, eftersom pappa inte orkat laga nån. Då ätit nudlar och smörgås för att jag var för utsvulten för att laga nått själv samt att det vid det laget skulle blivit middagstid innan jag fick nått i mig eftersom det redan var så sent.


Mycket givande dag, eller vad tycker ni? jag har i alla fall blivit lite brunare och det är guld värt då jag tillbringat nästan hela sommaren hittils till att vara an blekfis inne på ahsell (oki de flesta tycker att jag redan är naturligt brun en det tycker inte jag, jag är ju van vid min hud). Om två dagar får jag lön!!!



Jag är i dessa dagar väldigt avunsjuk på min syrra som nyligt har fyllt 13 (i likhet med angis brorsa läste jag), alltså inte det att hon har blivit tonåring men att hon fick en kamera. En betydligt bättre sådan än vad jag har ska tilläggas. Men mamma o pappa vorde ju korkade om se skulle köpt en sämre ;P Om det ens finns skulle jag skriva, men det vet jag ju att det gör eftersom kameran de använder snart platsar i antikrundan, stackarna!


När hon fyllde år var jag tvungen att vara "lekledare" till några aktiviteter samt göra all mat och fika och fixa massa, massa, men fick belöning av mamma som tack. Tidigare förrra veckan har jag förutom det bara städat känns det som. Mitt sjukt stökiga rum har nu tagit mig nästan två dagar+två kvällar att få ordning på. Har aldrig i hela mitt liv haft så stökigt och skitigt (antar jag). Absolut inte likt mig.



En sak som inte, verkligen inte är bra är att jag nu har blivit förkyld. På eftermiddagen igår (efter att jag haft ett trevligt möte med fanny när jag var på stranden en snabbis) började det blåsa (hade en tunn klänning och byxor) vilket tydligen har gjort att jag nu är täppt i näsan och har glansiga ögon. Är inte glad för det. Vi ska ju fara o paddla på onsdag!



Nu ska jag därför gå och dricka förkylningste. Hejs på er! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards