mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2007

Av Izabella - 21 april 2007 16:34

Idag var jag med gabbi och emmy då hon följde med oss till byn. Vi gick runt och guidade henne, precis som vi gjort med lågstadieelever förrut i nian haha ;) det var kuul. sedan skulle sippan till farbror doktorn så jag och emmy förljde med. Hon skulle bara vaccineras, men det förstod ju inte hon. Stackarn stod och skakade med svansen mellan benen och stirrade på veterinären så ögonviorna lyste. På daursjukhuset träffade vi oxå emmas pappa som var där med finskspetsen rozzo. Det var jättehemskt när vi frågade varför. En annan hund hade bitit av rozzos ena framben. ;/....  Efter det gick vi till gabbi igen och åt pizza och drack loka och hade trevligt.


Carro: "Emil brukar leka med tjejerna, det har jag sett"


Jag fick oxå se Xena, emmys hund, eftersom hennes pappa hämtade henne och då var Xena med i bilen. Finfin vovve, mycket snykkare när det inte ser ut som att schäfern sitter och går.


När hon hade gått gick jag gab o sip på prom och snackade. Vi började prata om hundar och om den lilla Barbet (Fransk vattenhund) som kanske ska bli ett tillskott i familjen Nordström. Så otroligt fuskit asså ;P Vi pratade oxå om min framtida hund och vad det kommer vara för ras och så. Min längtan blev återuppväckt och jag kunde inte tänka på något annat på hela dagen. Men till den dagen en liten valp kommer att komma in i mitt liv är det nog en tio år i alla fall...:((

Av Izabella - 17 april 2007 20:57

Idag tycker jag att jag har varit ganska duktig faktiskt. jag har nämligen tagit mej i kragen och farit ut och sprungit en runda. Det kändes bra, torts att jag hade ont i höften efteråt, vet inte varför, men det gjorde inget.

Är jag svettig efter en joggingrunda eller ett yogapass mår jag bra


Jag vill ha sooooooooommmmarlovvv!!!!!


Har tänkt på att den här dagen kommer aldrig att komma tillbaka, aldrig just den här sekunden eller minuten, inte det här året, aldrig mer. Aldrig i världshistorien. Även om det är självklart så låter det lite chockerande, tycker jag.


Tycker om dig  


"Ni i västvärlden är konstiga, ni firar att ni blir äldre, men ni glömmer bort att varje dag man vaknar är som att födas på nytt"- klok person i Japan


Allt kan inte vara perfekt, sträva aldrig efter det, då lär du bli evigt sökende. jag tror man bör uppskatta det man har och leva här och nu. Se saker på det stora hela och försöka ha det bra.


Efter svart kommer vitt










Av Izabella - 16 april 2007 08:28


Vill du ha gråterskor som går vid din sida,
så att alla kan se hur mycket du kan lida
Du är inget helgon, ingen martyr,
du är bara en mänska, om än vilsen och yr
Du finns inte för andra, du finns för dej
så låt ditt liv bli ditt eget, säg aldrig nej


Heej nu är jag tillbaka i skolan. Vardagsliv. Vi har dator hela förmiddan och sen tror jag vi har engelska och basmaskin. Det var kul i alla fall att träffa alla vännerna, men alla förutom fannis hade glömt bort emmys fördelsedag igår. Emmy påminde oss när hon kom till skolan :/ stackarn. Typiskt mej.


Nu har jag hållit på med en presentation i powerpoint och nästan somnat.


jaja men nu har vi i alla fall rast.



Var inte så hård mot dej själv och ditt hjärta,
jag hör hur det slår därinne under all svärta
Det finns tillräckligt många olevda liv,
och ett liv är beröring, ibland av en kniv
Så skaka dammet ifrån dina stukade vingar,
öppna ditt fönster låt klockorna ringa

Av Izabella - 15 april 2007 10:04

Finaste tigern min^^



Av Izabella - 14 april 2007 22:04

Det som håller oss vid liv - Peter LemarcVad du än hört eller settI tidningar och TVSkvaller och ryktenFolk säger så mycketTro inte ett enda ordDet är bluff, det är bågDet är lögnVad alla andra än tyckerMånenHimlen och dess stjärnorKommer alltid vara kvar, kommer alltid finnas därTrots nätternas svärtaSå även kärleken, min vänOch dom som söker efter denOm igen, om igenAlla hoppfulla hjärtanSå fortsätt längta, hitta modVåga hoppas, våga troTro på drömmar, ta ett klivVält den värld du lever iOch var en galning, var naivDet är det som håller oss vid livDet finns ett fönster i ditt rumOch det står öppet dygnet runtDu kan se det om du lyfter blicken mot taketDärute ropar nån ditt namnMed en tålmodig famnFör dej att falla i tveklöst och naketSå fortsätt längta, hitta mod...Så när du gråtit bort din sorgOch rivit ut alla dagar ur din dagbokOch bränt alla bladenFinns det en osjungen sångSom ingen hört ens en gångDen skrevs för din skullOm du vill ha denSå fortsätt längta, hitta mod...

Av Izabella - 14 april 2007 12:29

Tre supernovor, länge sen :)<3<3<3. Miss that time ^^Idag har jag inte gjort någonting, bokstavligt. Jag skulle bahöva rangöra musburen, det stinker hos Peach och Pinapple. Fast det är inte särskilt smutsigt. Hur det går ihop fattar jag inte, men det är inte bara det som behöver göras. Jag måste egentligen plugga en jäkla massa också för jag har inte gjort ett skit på hela lovet. Men dagen har bara börjat.Men jag ska vara lite osmart och gå på stan nu med ea och emma. Hur det går ihop fattar jag inte heller, men nu ska jag dra.

Av Izabella - 13 april 2007 22:00

Hejssaan nu har jag kommit hem från min kära kusin Mikaela och hennes kille Tommy i Övertåne. Det var kul där tyckte jag. Trots alla dagar veckor månader och faktiskt år som gått sedan jag var med henne på riktigt förr så var det kul. Trots att det finns större mellanrum mellen oss nu än förr.

Tommy var helt OK. Förrut Så tyckte jag att det var ganska så stor åldersskillnad om man skaffade en kille som var typ 6 år äldre och så, men det verkar ju funka bra iaf. Man märkte typ inte av det. Jag har också noterat hur praktiskt det är att ha en kille som har bil. Har åkt mycket i hans volvo när jag var där.

Vi 3 har bland annat åkt till happis och gått på IKEA och djuraffären där. Det var rätt kul och jag träffade emma och hennes familj där också, vilket var ganska oväntat. Båda som bara; Vad gör du HÄÄÄR??? :) saknar Emma o Ea.

Vi for också till en kinarestaurang och åt. Jag tog tonfisksallad + Isvatten och Mik och Tom tog varsin pizza + cola, kännde mig ganska nyttig ;)

Jag har också träffat en massa av hennes och hans kompisar. Vissa vanligt och vissa bara genom bilrutan, för vi ha farit runt och i Övertåne och stannat titt som tätt på parkeringsplatser och snackat med folk och haft lite biljakter. Funfun ;) Dom har ganska häftigt kompisgäng för hon känner några tjejer som är i vår ålder och han är kompis med deras killar.

Har fått lite träning också för jag har joinat mik på hennes airobic, eller hur det nu stavas.

Vi har oxå spelat TV-spel och larvat oss. Lite surt bara att vi kom till näst sista banan och sen fick Game over.

+++en massa massa andra saker. Tycker jag har hunnit med MyCkEt på bara typ 2 hela och två halva dagar. Dock lite besviken på att jag inte fick se nån Marcus Fagervall komma gående på gatan..

Jag har inte haft speciellt mkt otur trots att det är fedag den trettonde. Men så tror jag inte på skrock heller.



Av Izabella - 9 april 2007 11:59

Hej alla. Nu sitter jag i tessis rum. Funderar på vad jag ska göra med den här dagen. Hittils har jag bara hunnit med att äta frukost.I mogon ska jag i alla fall åka själv med bussen upp till kardis och kusinen. Ska nog vara där till torsdag eller fredag tror jag.

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards