mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 25 april 2007

Av Izabella - 25 april 2007 17:40

?Vad är bäst?

?Vad är sämst?

?Vad spelar ingen roll?


Funderar på min faramtid och huruvida jag ska fortsätta på min skola, eller om jag ska börja på en ny, OM jag ska bo i Öjebyn eller Luleå.


Leder alla vägar till Rom?

Men hur blir det med att 

Det inte är målet på resan som räknas, utan vägen dit


Bara en liten väldigt ofärdig ungefärlig lista på det först kommande problemet:


   Fördelar NTI      

  •   Bo hemma hur som helst och få umgås med familjen o djuren           
  • Mediautbildningen
  • Lite mindre pluggande 
  • (blir ganska slött, har gjort bort
  • många kurser)
  • Bättre träning
  • Fler killar
  • Gamla kompisar 
  • Resturangmat 

  

   Nackdelar 

  • Ett extra gymnasieår
  • Inte valmöjligheter till allt i famtiden
  • Ingen hund
  • Måste skaffa nya kompisar
  • Ser sällan gransvännerna

   Fördelar Grans

  • Bredare utbildning om jag ångrar mig om vad jag ska bli
  • "Nya" kompisarna i närheten
  • Kanke hund?
  • Slipper gå ett extraår
  • Bra mat

   Nackdelar

  • Jobbig linje, MKT plugg, "onödiga" djurkurser
  • Skolan långt hemifrån, måste pendla långt eller bo i lägenhet
  • Ingen media
  • Osocialt med omvärlden
  • Ser sällan "gamla" kompisarna



Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards